Wioska rybacka Marsaxlokk i baseny Peter’s Pool

Malta dzień 2: wioska rybacka Marsaxlokk i baseny naturalne Peter’ Pool
Na dziś mieliśmy zaplanowaną całodniową wycieczkę do małej wioski rybackiej Marsaxxlok oraz wyprawę do basenów naturalnych St. Peter’s Pool.
Po śniadaniu wyruszyliśmy kolorowym autobusem na drugi koniec wyspy. Mijaliśmy ciekawe, piaskowe zabudowania, domy z tabliczkami „imiennymi” (większość tutejszych willi ma jakąś nazwę), świątynie, inne kolorowe autobusy itd. Trasa zlewała się nam w morze kremowo-złoto-piaskowych uliczek i budynków.
Gdy dotarliśmy na miejsce, przed nami rozpościerał się iście bajkowy krajobraz – mała wioska rybacka położona nad morzem i niewielki port z zacumowanymi kolorowymi łódeczkami. Spacerując wybrzeżem podziwialiśmy otaczającą nas paletę barw: turkus wody, błękitne, bezchmurne niebo, czerwono-zielono-niebieskie łódki delikatnie unoszące się na wodzie. Każda z łódek miała namalowane oko Ozyrysa, które ma strzec wypływających w morze marynarzy.
Akurat dziś w Marsaxxlok odbywał się uliczny targ różności – mieliśmy okazję porównać tutejsze ceny, zobaczyć co ciekawego sprzedają lokalni handlarze, obejrzeć ubrania, czapki, chusty i obrusy z wzorem maltańskiego krzyża, owoce, warzywa, przyprawy itd.
CIMG1594 CIMG1604
Po dłuższej chwili w wiosce, razem ze znajomymi Agi i Bartka z Erasmusa ruszyliśmy polną drogą w poszukiwaniu terenów basenów naturalnych. Już po upływie kilkunastu minut zostawiliśmy za sobą zabudowania i wspięliśmy się na pagórek, z którego rozciągał się cudowny widok na całą zatokę i morze. Szliśmy dalej poprzez polne ścieżki, radośni i skąpani słońcem. Trasa prowadziła wzdłuż stromych klifów, o które w dole rozbijały się morskie fale. Po chwili na horyzoncie przed nami zaczął pojawiać się zarys basenów, których szukaliśmy. Zeszliśmy niżej i znaleźliśmy się na płycie skalnej, w której natura wyrzeźbiła otwory wypełnione krystalicznie czystą wodą. Trzeba przyznać, że widok był nieziemski. Urządziliśmy sobie piknik i spędziliśmy tam resztę popołudnia rozkoszując się słońcem, ciepłym powietrzem, przyrodą i doborowym towarzystwem!
CIMG1594 CIMG1605 CIMG1616 CIMG1627 CIMG1648 CIMG1651 CIMG1668 IMG_2164 IMG_2202 IMG_2211